κουβεντες γυναικων

" Όταν εκπαιδεύεις ένα αγόρι, μορφώνεις ένα αγόρι. Όταν εκπαιδεύεις ένα κορίτσι, μορφώνεις μια ολόκληρη γενιά."

ελληνική ημερομηνία

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Ολα για την γυναικα .το σπιτι,το παιδι,την οικογενεια....

Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου 2014

Eθισμός στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές

Πώς να βοηθήσω το παιδί μου?

Αδιαμφισβήτητα, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές μπορούν να αποτελέσουν ένα εξαιρετικό εργαλείο στα χέρια τόσο των ενηλίκων, όσο και των παιδιών,
προσφέροντας πρόσβαση όχι μόνο στην ψυχαγωγία, αλλά και στη γνώση. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα, παρατηρείται το φαινόμενο παιδιών που αρχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα, καθώς περνούν πολλές ώρες μπροστά στον υπολογιστή.
Τι μπορείτε να κάνετε:
  1. Συζητήστε με το παιδί σας σχετικά με την κατάχρηση που κάνει στον υπολογιστή. Προσπαθήστε να διαπιστώσετε εάν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που το παιδί σας περνάει τόσο χρόνο μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή. Μήπως λειτουργεί γι’ αυτό ως μια απόδραση από την πραγματικότητα; Μήπως αποτελεί τη μόνη συντροφιά του; Μήπως νιώθει ότι επιτέλους ότι ανήκει σε μια ομάδα; (π.χ. ως μέλος on line παιχνιδιών)
  2. Τοποθετήστε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή σε έναν κοινόχρηστο χώρο. Παίρνοντάς τον από το υπνοδωμάτιο του παιδιού, αποτρέπετε την υπερβολική χρήση του, ενώ ταυτόχρονα θα είναι πιο εύκολο για εσάς να ελέγχετε το είδος της χρήσης του από το παιδί σας
  3. Ορίστε κωδικό ασφαλείας χρήστη. Έτσι, το παιδί θα χρειάζεται να ζητήσει την άδειά σας προτού χρησιμοποιήσει τον υπολογιστή
  4. Προσπαθήστε να εξακριβώσετε τον βαθμό εξάρτησης του παιδιού σας από τον υπολογιστή, καθώς και από το τι ακριβώς είναι εξαρτημένο. Παραδείγματος χάριν, μένει προσηλωμένο με τις ώρες στον υπολογιστή παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια; Μπαίνει συνεχώς στο chat; Επισκέπτεται ιστοσελίδες ακατάλληλου περιεχομένου; Απλά σερφάρει στο διαδίκτυο;
  5. Συμφωνήστε με το παιδί σας την επιτρεπόμενη ημερήσια χρήση του υπολογιστή και μείνετε σταθεροί στα χρονικά όρια που θα θέσετε.
-Διερευνήστε εάν το παιδί σας τηρεί την συμφωνία σας από μόνο του (για να είμαστε ρεαλιστές, αυτό σπάνια θα συμβεί).
-Εάν δεν μπορεί να ελέγξει τις ώρες που απασχολείται στον υπολογιστή, χρησιμοποιείστε ένα χρονόμετρο ή ξυπνητήρι.
-Προκειμένου να αποτελέσετε ένα θετικό πρότυπο για το παιδί σας, κάντε κάτι αντίστοιχο και με τον εαυτό σας. Εάν το παιδί σας δει πως οι κανόνες είναι για όλη την οικογένεια (με κάποιες διαφοροποιήσεις ανάλογα με την ηλικία του κάθε μέλους), τότε είναι πιο πιθανό να συμμορφωθεί και το ίδιο.
  1. Ελέγξτε τη χρήση του διαδικτύου. Παρακολουθήστε το «Ιστορικό» των ιστοσελίδων που έχει επισκεφτεί το παιδί σας ή εάν νιώθετε πως η κατάσταση έχει αρχίσει να ξεφεύγει εκτός ελέγχου σκεφτείτε την εγκατάσταση ενός keylogger (Τα keyloggers είναι επιβλαβή προγράμματα που εκτελούνται σχεδόν αόρατα, καταγράφουν όλες τις πληροφορίες που πληκτρολογείτε και στη συνέχεια, στέλνουν πληροφορίες σ’ αυτόν που σας έχει μολύνει με το keylogger). Ωστόσο, στην περίπτωση αυτή τίθενται θέματα δεοντολογίας, καθώς πρόκειται για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.
  2. Εγκαταστήστε ένα πρόγραμμα «Γονικού Ελέγχου». Ωστόσο, αποφύγετε να του απαγορεύσετε εξ’ ολοκλήρου τη χρήση του υπολογιστή, καθώς κάτι τέτοιο θα προκαλούσε την έντονη άρνησή του, με αποτέλεσμα να μην συνεργαστεί μαζί σας
  3. Αντικαταστήστε μέρος του χρόνου απασχόλησης του παιδιού σας από τον υπολογιστή, με κάποια δραστηριότητα που θα μοιραστείτε από κοινού. Επιλέξτε εξωτερικές δραστηριότητες (μπάσκετ, ποδόσφαιρο, ποδήλατο), επιτραπέζια παιχνίδια, θέατρο – σινεμά. Επίσης, είναι σημαντικό να το φέρνετε σε εβδομαδιαία επαφή με τους φίλους του για παιχνίδι. Ο περιορισμένος ελεύθερος χρόνος του παιδιού, θα αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα στην υπερβολική χρήση του υπολογιστή
  4. Θέστε συνέπειες. Στην περίπτωση που το παιδί σας δεν καταβάλλει προσπάθεια να μειώσει τον χρόνο επαφής του με τον υπολογιστή, αναθέστε του δουλειές μέσα στο σπίτι ή αφαιρέστε του άλλα προνόμια που του παρέχετε μέχρι τώρα
  5. Ευαισθητοποιείστε το παιδί σας στις αρνητικές συνέπειες της κατάχρησης του ηλεκτρονικού υπολογιστή για την υγεία του. Χρησιμοποιείστε εικόνες και ενημερωτικό υλικό από έγκυρες πηγές ή παροτρύνετέ το να συζητήσει με πρόσωπα που εμπιστεύεται
Η αλήθεια είναι πως οι υπολογιστές και πιο συγκεκριμένα το διαδίκτυο γίνονται η πλατεία της πόλης για το παγκόσμιο χωριό του αύριο. Μπορεί, όμως, να είμαστε πλούσιοι σε πληροφορία, αλλά φτωχοί σε χρόνο. Πρέπει να μάθουμε, λοιπόν, πώς να επιλέγουμε μόνο τα καλύτερα και τα πιο χρήσιμα για να τον αφιερώνουμε αποκλειστικά εκεί και βέβαια, το ίδιο να διδάξουμε και στα παιδιά μας!
Πηγή: iatronet.gr

Τι προκαλεί ο εθισμός του υπολογιστή στον έφηβο
Πολλοί από εσάς έχετε παιδιά που πλησιάζουν στην προεφηβεία (αυτό πλέον συμβαίνει από τα 8-9 και έπειτα) ή έχουν ήδη μπει στην εφηβεία. Σε αυτή την περίπτωση, γνωρίζετε ότι οι έφηβοι περνούν πολύ χρόνο στις κονσόλες των ηλεκτρονικών τους παιχνιδιών – δυστυχώς όχι χωρίς παρενέργειες. Σύμφωνα λοιπόν με τους ειδικούς, εμφανίζουν διαφορές στη δομή του εγκεφάλου τους, αλλά και στη διέγερση περιοχών του οργάνου, που σχετίζονται με την ανταμοιβή, κάνοντας τους επιστήμονες να υποθέσουν ότι αποκομίζουν περισσότερη ικανοποίηση από ό,τι όσοι παίζουν λιγότερο.
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε σε επιστημονική επιθεώρηση, ανέλυσε εγκεφαλογραφήματα περισσότερων από 150 εφήβων, ηλικίας 14 ετών, που έπαιζαν πολλές ώρες ηλεκτρονικά παιχνίδια. Η έρευνα έδειξε ότι οι εγκέφαλοι των συστηματικών παικτών διέθεταν περισσότερη φαιά ουσία σε συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου. «Το πόρισμα της μελέτης αποδεικνύει ότι η κοιλία του εγκεφάλου παίζει κρίσιμο ρόλο σε όσους παίζουν πολλά ηλεκτρονικά, ενώ μπορεί να μας βοηθήσει στην κατανόηση των μηχανισμών του εθισμού», λέει η δρ. Σιμόν Κουν, του Πανεπιστημίου της Γάνδης.
Η μεγάλη αγάπη που επιδεικνύουν τα τελευταία χρόνια οι έφηβοι για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, έχει ανεβάσει τη μέση εβδομαδιαία χρήση τους στις 12 ώρες. Την ίδια ώρα, συνεχίζεται η συζήτηση μεταξύ ιατρών και ερευνητών γύρω από το εάν η υπερβολική χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών πρέπει να εμπίπτει στην κατηγορία των εθιστικών συμπεριφορών ή πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν μορφή ψυχικής διαταραχής.
Παρότι η επιστημονική ομάδα διαπίστωσε ότι οι μανιώδεις παίκτες εμφανίζουν δομικές διαφορές στους εγκεφάλους τους, σε σχέση με όσους παίζουν λιγότερο συχνά, δεν στάθηκε δυνατό να εξηγήσουν τα αίτια των διαφορών αυτών, αν δηλαδή η μεταβολή προήλθε από τον ενθουσιασμό του επικείμενου παιχνιδιού ή εάν είναι αποτέλεσμα εθισμού.
Η δρ. Χενριέτα Μπάουντεν-Τζόουνς της Σχολής Νευροχειρουργικής του Πανεπιστημίου Ιμπίριαλ του Λονδίνου, αναφέρει ότι το πόρισμα της μελέτης προξενεί το ενδιαφέρον του ιατρικού κόσμου, καθώς «γεφυρώνει το χάσμα» μεταξύ μανιώδους χρήσης ηλεκτρονικών παιχνιδιών και εθισμού, προσφέροντας στους ειδικούς ιδέες για την αντιμετώπιση άλλου είδους εθιστικών συμπεριφορών.
Ο Λουκ Κλαρκ, της Σχολής Πειραματικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κέιμπριτζ εκτιμά ότι η μελέτη αποτελεί «σημαντική επιστημονική πρόκληση, καθώς η συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου είναι μία από τις κυριότερες διόδους ντοπαμίνης». Ο δρ. Κλαρκ συνεχίζει: «Το καυτό ερώτημα έχει να κάνει με το εάν οι δομικές διαφορές οφείλονται στη συχνή χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών ή εάν ήδη υπάρχουσες διαφορές στον εγκέφαλο των φανατικών παικτών τους προδιαθέτουν προς την κατεύθυνση αυτή».
Πηγή kathimerini.gr